Eredetileg egy elég depressziós hangvételű cikket írtam, de úgy döntöttem, hogy itt igyekszem csak a jót és a szépet írni és a rosszat tanulságként kezelem.

Az utóbbi hetekben szépen megindultak a chilik a növekedésben, a termések viszont valamiért nehezen érnek be és néhányat sajnos elvisz valamilyen betegség. De hát a nyitott kert már csak ilyen.

Mama kertje:

20150913_134126.jpg

Itt ugye nagyrészt édesnemes szegedi paprikát raktam annak reményében, hogy őrölhetek majd egy kis fűszernek valót is. Sajnos egy teljes sort vitt el az újhitűség nevű betegség. A dolog érdekessége, hogy a boltban vásárolt csávázott magból kikelt paprikákat (Szegedi 20) mind elvitte a betegség, de a magántermelőtől vett magból kinőttek (Szegedi 80) sokkal életrevalóbbak. Ez annak köszönhető, hogy a Szegedi 80 fajta sokkal ellenállóbb a betegségekkel szemben. Egyelőre 2 füzérnyit tudtam szüretelni, ami szörnyen kevés. Némi reményre adhat okot, hogy az érésre váró zöld paprikákból még elég sok van a növényeken. 

20150917_071810.jpg

Szerencsére a csípősből kb 4 füzérnyit szedtem le, úgyhogy biztosan nem leszek jövőre csípős őrlemény nélkül.

 

Otthoni kert:


20150904_192212.jpg

Itt a nagyobb változatosságnak köszönhetem, hogy nem ment el a kedvem az egésztől. Idén ugyanis letermett életem első Habaneroja! :D Megkóstolni még nem mertem, de ami késik, nem múlik!

Narancssárga-szekció (Bulgarian Carrot, Lanterna de Foc, Westindian Yellow Habanero)

20150906_134842.jpg

Nagy tanulság, hogy a szabad ég alatti "klasszikus" kerti földbe ültetett chilik sokkal nagyobb veszélyben vannak cserépben nevelt társaikhoz képest, akik nincsenek kitéve az időjárás viszontagságainak és a betegségek jó részének. Úgy érzem, szerencse volt, hogy az első szezonom ilyen jól sikerült kerti körülmények közt (se, jégverés, se betegség nem volt). De addig is reménykedem, hogy ezen a szép napsütéses héten érik még egy jókora adag.

 

Most pedig jöjjön a cikk alcíme: új szobatárs. Kb. 3 hete ugyanis kiszedtem a kertből egy szép, fejlett Cabai Chilit és cserépbe raktam átteleltetés céljából. Úgy néz ki, egész jól viseli az átültetést ez a 90 cm magas monstrum. Remélem ezúttal sikerül eredményesen átteleltetni. Ha van javaslatotok és tapasztalatotok a teleltetéssel kapcsolatban, akkor osszátok meg velem bátran kommentben! 

 20150913_142110.jpg

 

 Végül, de nem utolsó sorban pedig itt van pár kép a díszchilikről, akik remekül érzik magukat az ablakban.

 20150913_142313.jpg

 

20150913_142341.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csiposakos.blog.hu/api/trackback/id/tr987791388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2015.09.17. 14:17:32

Teleltetés: lehető legtöbb fény, lehetőleg hűvös helyen. A sötét-meleg hely kinyírja.
Csak akkor locsolni, ha kéri. Tápozni sem kell. Én csak tavasszal, ha jön a jó idő metszem le róla az esetlegesen elhalt részeket, aztán mehet a szabadba. Leveleit eldobálhatja, ha nincs elég fény, de szépen kihajt újra.
süti beállítások módosítása