Elhatároztam tavaly, hogy el akarom készíteni életem első chili szószát, ezért ennek érdekében igyekeztem bőtermő, vastagabb húsú és közepesen csípős chilit szerezni. Végül a Serrano Tampiqueno-ra esett a választásom, ami idén termett egy kisebb adagot már most, amiből kísérleti jelleggel szószt főztem tegnap.

 Első lépésként négybe vágtam a Serranokat és kimagoztam őket:

20140803_191314.jpg

 

Kinéztem a kertbe, hogy néhány Shishito-t is tegyek bele, de találtam egy kakukktojást is. A jobb szélső két paprika ugyanarról a tőről való, mint a többiek, viszont látható, hogy Habanero formájúak, ami arra enged következtetni, hogy keresztbeporzás "áldozta" lett:

20140803_191324.jpg

 

Vöröshagyma, kápia és tv paprika, hogy a szósz nagyobb adag legyen:

20140803_191334.jpg

 

 Gondosan előkészített üvegek:

20140803_191339.jpg

 

Sajnos turmixgép híján kénytelen voltam botmixerrel pépesíteni a főzött anyagot:

20140803_205745.jpg

 

Itt pedig a végeredmény:

20140803_210657.jpg

 

Kicsit az ízekről: a recept 3 dl cukrot írt, de én ezt sokalltam, ám a kísérletezésre való tekintettel nem változtattam rajta. Sóval kicsit korrigáltam, de nekem kicsit még így is édes. Tulajdonképpen mintha egy kicsit édes paprikás paradicsommártást enne az ember, utána pedig beüt a csípősség :D Összességében elégedett vagyok a szósszal, de azért ez még kísérleti jelleggel készült, úgyhogy értékesíteni még nem fogok belőle. Mindemellett köszönetet szeretnék mondani Édesanyámnak, aki készségesen segített a szósz elkészítésében - a kóstolást kivéve, amiért egyáltalán nem hibáztatom :D

A bejegyzés trackback címe:

https://csiposakos.blog.hu/api/trackback/id/tr246572593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása