A nagy kiültetés - 1. rész

 2014.05.28. 18:57

Yvette után elérkezettnek láttam az időt, hogy kiültessem a palánták első felét. A mesterséges fény alattiakkal kezdtem, amiket a nagyszüleim kertjében ültettem el.

Első lépésként kivittem a hátsó teraszra a komplett társaságot, hogy félárnyékban szokják a kinti körülményeket. A szoktatás egyébként jól sikerült és az időjárás is kegyes volt hozzám.

Következő lépés: karó és bálamadzag beszerzése. Azért van szükség erre a két összetevőre, mert 80 palántát nem akartam egyenként karózni, úgyhogy a sorok végeire 1-1 karót leütöttem és köztük bálamadzagot feszítettem ki, hogy ez támassza majd meg a gyenge szárú paprikákat. Sajnos otthon csak madzagom volt, úgyhogy karót kellett szereznem. Szerencsémre Papp Gergely barátom felajánlotta, hogy ad nekem szőlőkarókat, amik neki már nem kellenek, viszont nekem tökéletesen megfeleltek - ezúton is köszönöm szépen neki!

Első kör a talicskával: karók, madzag, fejsze

20140524_142448.jpg

 

Három fordulóval sikerült átvinni a palántákat (még jó, hogy csak egy utcával arrébb laknak a nagyszüleim :D )

20140524_144820.jpg

 

 Kipakolás után, ültetés előtt:

20140524_154742.jpg

 

Papa precíz és igényes sorhúzása fogadott, amikor átértem. Az észak-déli tájolást választottam a soroknak az uralkodó szélirány hasonló mivolta miatt (ez mentett meg egy majdnem bekövetkező katasztrófától, de erről majd később)

20140524_151433.jpg

 

20140524_151440.jpg

 

Íme egy Serrano Tampiqueno gyökérzete - vitathatatlanul készen állt a kiültetésre:

20140524_163744.jpg

 

 Papáék cicája is a segítségemre volt (neve még nincs, de én Tihi-nek hívom :D )

20140524_151404.jpg

 

A "gép forog", az alkotó pihen. Íme a végeredmény:

20140524_191950.jpg

 

20140524_192011.jpg

 

20140524_192033.jpg

 

Végül, de nem utolsó sorban a vetési táblázat:

tabl1.jpg

 

(kattints a képre a nagyobb mérethez)

 

Zárásként pedig elmondanám, hogy a kiültetés után egy nappal akkora vihar volt Mosdóson, amire már nagyon rég volt példa. Volt jég, hatalmas szél és hirtelen nagy mennyiségű eső is. A vihar elvonultával zavarodottan és kissé kétségbeesetten mentem kárfelmérésre mamámékhoz, de végül megnyugodtam, mert csak a legkisebbek hajlottak meg egy kicsit, úgyhogy nem történt katasztrófa. A nagy eső gyakorlatilag sík tereppé varázsolta a kertet, úgyhogy ha megjön a szárazság, akkor rögtön lehet is nekiállni kapálni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csiposakos.blog.hu/api/trackback/id/tr236222108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása