Kis híján krízishelyzet

 2014.03.17. 18:44

A szokásos csütörtök esti hazaérkezésemet követően szemügyre vettem a palántáimat, amikor is feltűnt, hogy az alsó leveleik (nem a sziklevél!) szinte kivétel nélkül megsárgultak és lepotyogtak!

Sorra vettem a dolgokat: most lettek átültetve, tehát tápanyag az van. Túl - vagy alul öntözve nincsenek. Mi lehet hát a gond?

Kétségbeesésemben mindannyiunk barátjához fordultam: Google. Az első találat Bálint Gazdához vezetett, akit a szőlőtermesztéssel kapcsolatban kérdeztek hasonló jelenségről. A válaszból kiemelnék pár sort:

"...A kóros jelenséget a levelek színanyagának, a klorofillnak az elégtelensége okozza. Az előidéző ok többnyire nem gomba, vírus vagy rovarkártevő, hanem anyagcserezavar, amelynek az okát a talajban kell keresni..." 

"...A klorózis megelőzhető és mérsékelhető a talaj lazításával, levegőztetésével, a humusztartalom növelésével..."

 

Szóval itt a gond: túlságosan tömörítettem kézzel a talajt az átültetéskor. Nem volt más hátra, mint előre: hurkapálcával megfúrkodtam minden palánta földjét és a tápoldaton előírt mennyiség felét bekeverve megöntöztem őket. Láss csodát, vasárnapra teljesen magukhoz tértek és vígan fejlődnek tovább. Néhányan eltökélten próbálnak virágot hozni, de ezek úgysem kötnek be. Ha mégis, lecsípem őket, hogy a növekedésre fordíthassa minden erejét a növény.

20140316_120537.jpg

Egyébként a Semillas magok közül már 3 kikelt (kevesebb, mint 1 hét alatt)!

A bejegyzés trackback címe:

https://csiposakos.blog.hu/api/trackback/id/tr975866606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása