Egy hosszabb helyzetjelentés

 2013.04.04. 22:51

Hú, hol is kezdjem...tudom, legjobb lenne a legelején.

Egy rossz hírrel kezdődtek a dolgok: 3 db Cayennei bors chilim veszett oda egy vírusos fertőzés miatt. Kezeltem őket réz tartalmú vegyszerrel, ahogy az elő vagyon írva, de sajnos hatástalannak bizonyult - valószínűleg a késői alkalmazása miatt.

Ezek után ugye újabb ültetések voltak kisebb-nagyobb sikerrel. Időközben a L*dl-ös keltetőtálakból kikeltek kb 8-an, de ez siralmas eredmény. Rengeteg magom odaveszett. Aztán jött a Papa-féle chili, amiket szalvétában radiátoron csíráztattam nagy sikerrel. Földbe rakás után 10-ből 6-an maradtak életben.

Aztán szalvétába tettem a maradék magokat is, hátha kikelnek még. Itt is csak a Cayenne, a Jalapeno Early és a Jalapeno volt hajlandó csírát hozni, viszont ők 100%-os csírázási aránnyal büszkélkedhetnek ! ! ! (na ezt magyarázza meg valaki). Földbe raktam a kicsírázott egyéneket és most várok.

A februárban ültetett palánták szépen fejlődnek egyébként, panasz nincs rájuk.

Egy kis termés is csurrant-cseppent azért. 3 Cayenne és 1 Jalapeno volt a szüretelésem eredménye. A Jalapeno-t meg is ettem úgy szépen magában, ahogy illik és nagyon ízlett, úgyhogy remélem sokat fog még teremni.

És egy kis kitekintés a jövőbe: nem bírtam magammal és újabb 7 féle chilivel gazdagítottam a repertoáromat, név szerint: Rocoto Orange, Chocolate Cherry, Dedo de Moca Amarillo, Anaheim, Shishito, Black Pearl, Habanero - Pumpkin. Ezek egyébként enyhébb fajták. Valahogy majd őket is még elvetem hamar, hátha kikelnek szépen. Viszont a gyér kikelés ellenére is valóságos chili-özön támadja napról-napra az ablakpárkányokat itthon, úgyhogy hamarosan már nem lesz hova tenni az új jövevényeket. De addig is a jelenre koncentrálok és próbálok gyorsan csíráztatni amennyit csak lehet, hiszen gyakorlatilag tavasz van (még ha nem is látszik néha) és azután nyár jön, ami a kiültetést és a (remélhetőleg) bő termést jelenti!

A bejegyzés trackback címe:

https://csiposakos.blog.hu/api/trackback/id/tr555587246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása