Helló 2015!

 2015.01.12. 17:37

Új év, új tervek, új remények. Előző cikkeimben átvettem, hogy mit kéne idén másképp csinálnom, hogy jobb eredményt érhessek el a tavalyinál. Lássuk, hogy képzelem el a 2015-ös szezont!

VETŐMAG

Jó alap nélkül nehéz jól építkezni. Nem sajnáltam a pénzt a vetőmagokra, úgyhogy mindent a Semillas-ról rendeltem. Tavaly csak pár csomaggal vettem, hogy leteszteljem a minőséget, és meg kell hogy mondjam, nagyon elégedett voltam. Nagyon jó volt a csírázási arány, szép és egészséges növények lettek a magokból. Még valami: azt kaptam, amit rendeltem. Tudom, hogy ez elég furcsán hangozhat így, de ma már ez sem egy sztenderd dolog. Arra gondolok, hogy a magok géntiszták és hogy nem keveredik közéjük egy másik fajta.

KELTETÉS

Azt hiszem, hogy ez az egyik dolog, ami a tavalyi mintájára fog történni. Mesterséges fénnyel világítom és keltetem majd a magokat. Időkapcsoló biztosítja a megfelelő időtartamot. Az ültető tálcák azonban most biztosan nem fognak megtelni, hiszen kb. felezem az állományt az előző évihez képest. Habár a megfelelő elektronikai ismereteknek már a birtokában vagyok ahhoz, hogy egy hőfokszabályzós, légkeverős fullextrás keltetőboxot készítsek, jelenleg nem érzem szükségét.

ÁTÜLTETÉS

Megfogadtam, hogy most nem fogom annyira elhúzni, mert többet árt, mint használ. Azon is erősen gondolkozom, hogy egyből tejfölös poharakba vetem a magokat, de nekem eddig ez a módszer annyira nem jött be.

KIÜLTETÉS

Habár az időjárást megjósolni nem tudom, de tavaly talán kicsit elsiettem a dolgot. Ezen kívül az elhelyezésen is módosítok: mamámékhoz csak 2 sort tervezek és azt is csak egyetlen fajtából. Itthonra pedig egy sorral kevesebbet, valamint a tövek számát is csökkentem, hogy ugyanakkora területen szellősebben lehessenek a paprikák. Tavaly nagyon zsúfoltan voltak. Előnye volt, hogy nem égtek ki, de a hátránya, hogy nehezen értek be a paprikák és persze alig fértem el közöttük és óhatatlanul is letörtem pár ágat. Tulajdonképpen „a kevesebb több” elvét igyekszem alkalmazni, vagyis hogy ha kevesebb a növény, akkor több idő és figyelem jut 1-1 tőre.

FELDOLGOZÁS

Letettem a savanyítás és a szószfőzés örömeiről. Egyszerűen túl sok munkával jár és sok receptet kellene kipróbálnom, mire ki tudnék főzni valami értelmeset. Nincs türelmem az ilyen jellegű kísérletezgetésekhez. A tartósítás is plusz gondot jelent csak számomra. Csak olyan magokat rendeltem, amit ki lehet szárítani és meg lehet őrölni.

Cikk folytatása hamarosan!

A bejegyzés trackback címe:

https://csiposakos.blog.hu/api/trackback/id/tr67065429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása