Mesterséges napfény

 2014.01.20. 21:58

Mivel ez a második szezonom a chilikkel, ezért már tanultam az előzőben elkövetett hibáimból. Ennek következő lépéseként Gabko mintájára mesterséges világítással fogom nevelni a palántákat. De miért is van erre szükség?

A téli hónapokban bizony elég kevés a fény, ami a kicsírázott paprikáknak a legeslegfontosabb tényező az életben maradáshoz a megfelelő hőmérséklet mellett. A tavalyi palántáimat a belső ablakpárkányra helyeztem, ami ugyan segített a fejlődésben, de csak félmunkát végzett, ugyanis a palánták nagyon megnyurgultak és idejekorán karózni kellett őket amellett, hogy instabillá is váltak, hiszen a száruk nem volt elég erős ahhoz, hogy a magasra nőtt növényt megtartsák.

Ezt kiküszöbölendő készítettem egy mesterséges keltetőt és nevelőt nekik. A rendszer a következőkből áll: egy időkapcsoló, maga a keltető, egy elosztó, villásdugó-kábel-izzófoglalat kombó és persze az izzók.

Időkapcsoló: természetesen a szerencse elkerült, amikor ezt a kelléket megrendeltem online, mert 15 napig tartott, mire kiszállították nekem, mert nem volt raktáron. A programozására rájöttem magamtól és úgy állítottam be, hogy reggel 9-kor bekapcsolja az izzókat, este 7-kor pedig kikapcsolja azokat. Ezt az intervallumot lehet, hogy még megváltoztatom a jövőben.

20140120_212847.jpg

A keltető: alapvetően egy kartondobozból készült, aminek a belső felére alufóliát ragasztottam fel. Ez azért kell, hogy egyrészt visszaverje a hőt, ami a keltetésnél jól jön, másrészt ha már palánták vannak, ne csak felülről érje őket a fény, mert akkor ugyanott tartok, ahol tavaly. Két kép: az elsőn kikapcsolt, a másodikon bekapcsolt izzókkal. A kép nem adja át, de nagyon erős a fényük, belenézni is rossz, úgyhogy tényleg nap-pótló :D

20140120_212919.jpg

20140120_213000.jpg

Villásdugó-kábel-izzófoglalat kombó: a villanyszerelésbe is bele kellett kóstolnom kicsit. Na persze nem volt semmi komoly, csak egy általános izzó-bekötési leírás tanulmányozása után összehoztam egy villásdugót és egy E27-es izzó foglalatot. A kábel egyébként 1,5 méteres és 6 darabot készítettem belőle.

20140120_213033.jpg

 

Az izzók: kifejezetten növényekhez való speciális kompakt izzóról van szó. Ezek az energiatakarékos E27-es izzók 6500 Kelvin-esek és 1150 Lumen fényerővel világítanak. Fogyasztásuk egyébként 20 Watt. 

20140120_213135.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://csiposakos.blog.hu/api/trackback/id/tr845772711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása