Rossz idő ide vagy oda, sikerült kellő mennyiségű chilit szüretelnem ahhoz, hogy kihúzzam valahogy a következő szezonig.

Bizonyára emlékeztek még, hogy életem első próbálkozásaként chili szószt főztem Serrano Tampiqueno paprikákból. Nos, erről már korábban beszámoltam, úgyhogy aki esetleg nem olvasta még, pár poszttal lejjebb megtalálja.

20140803_210657_1.jpg

 

Nos, én személy szerint a por állagú chilit részesítem előnyben, mert azt szinte bármihez ehetem. Tavaly csak a Papa-féle chilikből lett por, de idén nagy terveim voltak. Fejembe vettem, hogy nekem különleges chili porra van szükségem, ezért kitaláltam, hogy sárga színű őrleményt készítek, mert hogy az biztosan érdekes és ritkaságszámba megy.

Nem tagadom, elértem a célom, de azért a kép jóval árnyaltabb ennél. Először is: a citromsárga chilik majdhogynem barna színűvé változtak a száradási folyamat végére, ezért abból egyáltalán nem készítettem port. De én nem elégedtem meg ennyivel: nekem narancssárga chili is kellett. Nos, ezen törekvésem végül sikerrel zárult – bár a mennyiség itt is töredéke lett az általam megálmodottnak.

20141109_142530.jpg

 

A szín mellett azonban kellemes meglepetésként ért az őrlemény aromája és az íze, ami nagyon különleges és kellemes érzést ad – persze amíg el nem kezd keményen csípni! :D

Pirospaprika őrlemény fronton a nagy terméshozamú, ám kicsi méretű Birds Eye Demon lett a győztes. Sütőben szárítottam – résnyire nyitott, légkeverős üzemmódban, 80 fokon. Sajnos elég sokáig tartott így kiszárítani (tepsinként 1,5-2 óra), de az eredmény nagyszerű lett! Remek aromával és elég komoly erővel rendelkezik, úgyhogy amolyan szezonmentőként tekintek rá. Szerencsére ebből már sikerült kicsit nagyobb mennyiséget felhalmoznom.

20141022_193331.jpg

 

Igen ám, de én nem elégedtem meg ennyivel. Maradt ugyanis egy kb vödörnyi kicsi, éretlen Jalapeno, Habanero Red és Serrano Tampiqueno. Ezeket pedig szépen elraktam vödrös, dobálós savanyúságnak. Eddig egyet kóstoltam belőle és elégedett voltam, bár legközelebb inkább édesebb felöntőlével fogom tartósítani.

20141109_142615.jpg

 

Mivel van pár érdeklődő, ezért az őrleményekből szeretnék pár adagot értékesíteni. A savanyúságból is jó lenne, de igazából az annyira talán nem lett finom, ráadásul a csomagolása is gondot jelentene számomra.

A bejegyzés trackback címe:

https://csiposakos.blog.hu/api/trackback/id/tr836975305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bratya 2014.12.13. 16:51:54

Ákos! Csak gratulálni lehet neked! Csak így tovább!!!!

Koncipappa 2014.12.13. 23:53:14

@bratya: Köszönöm szépen a biztató szavakat!

bratya 2014.12.21. 17:41:07

Egyébként javaslom sárga őrleménynek a Bulgarian carrott fajtát. Az nem változik barnásra a szárítási folyamat alatt. Ha kell mag tudok adni

Koncipappa 2014.12.22. 03:07:32

@bratya: A Semillas-on én magam is szemezgettem már ezzel a fajtával. Látom, hogy szép narancssárga. Könnyű szárítani? Elég felfűzni? Mennyire erős?
süti beállítások módosítása