Egészen biztos, hogy hozzám hasonlóan minden chili termesztő kollégám tűkön ülve várta a januárt, hogy végre földbe kerüljenek a magok és hivatalosan is megkezdődjön a következő chili szezon.

Január 31-én elvetettem én is az idei szezonra szánt magokat és nagy reményekkel teli várakozásba kezdtem. De mint minden, ez sem ment zökkenőmentesen.

Első körben előkerestem az ültetőtálcákat, melyekbe egyenként 66 mag fér. Úgy intéztem, hogy idén elférjek egyetlen ilyen tálcában - és ez sikerült is. A "keltetőbox" idén sem változott.

20160131_135657.jpg

Aztán következett a virágföld, amiből maradt tavalyról pont annyi, hogy megtöltsem az ültetőtálcát. Igen ám, de valamilyen rejtélyes okból egyszerűen nem akarta befogadni a vizet ez a föld és amikor megöntöztem, szabályosan lepergett róla a víz. Kb. a 4. próbálkozásra sikerült valamit elindítani és nagyrészt átvizesedett a föld (persze ekkor már rég belenyomtam a magokat, mert mindenre számítottam, csak erre nem). Aztán kiderült, hogy a világítás időzítője megadta magát, a kijelző egyszerűen nem reagált a gombnyomásra (UPDATE: azóta megtaláltam rajta a reset gombot és az helyreállította a működést).

Végül bekerült az egyetlen tálca a fény alá és megkezdődött az idei keltetés.

20160131_142628.jpg

Most jöjjön, miből és mennyit vetettem.

 Zolinak

Ahogy tavaly, idén is kaptam felkérést palánta nevelésre. Ezúttal 10db Jalapeno Earlyt, 5db Westindian Yellow Habanerot, 5db Shishitot és 5db Serrano Tampiquenot ültettem el. Mindegyik fajtából 1 vagy 2 maggal többet vetettem, hogy biztosan meglegyen a kívánt mennyiség, ha netán nem kelne ki az összes.

letoltes.jpg west_indian_yellow_1.jpg
Jalepeno Early Westindian Yellow Habanero

 

shishito-jako-itameni-tsukudani-1.jpg hot-pepper-serrano-tampiqueno-burpee.jpg
Shishito Serrano Tampiqueno

 

 

Magamnak

Idén a palánták egyik része kertbe, a másik része pedig cserepekbe fog kerülni.

A kertbe a tavaly minden szempontból legjobbnak bizonyult Szegedi 80 édes nemesből 14 tövet terveztem, melyet 2 sorba szánok majd kiültetni. Ez 7 tövet jelent soronként, ami biztosítja, hogy szellősen legyenek egymáshoz képest a növények, ami megkönnyíti a későbbi gondozásukat. Mivel ezek nem csípős fajták, így 1 hónappal később fogom elvetni őket, mivel tavaly is simán lekörözte a többieket a növekedési sebessége.

A 3. sorban a tavalyelőtti sikeres fajta, a Birds Eye Demon kap helyet 7 tővel. Így a kertbe idén rendhagyó módon csak 21 tő paprikát szánok.

fpapr004.jpg chilli_de_arbol_fruit.jpg
Szegedi 80 Birds Eye Demon

A cserepekbe többféle chili kerül. Név szerint 2db Rocoto Orange, 2db Carolina Reaper (hogy idén is legyen mit rágcsálni a "keménylegényeknek"), 2db Cabai Chili Tree, 2db Lemon Drop és 2db Limón.

rocotoorange.jpg carolina-reaper-chili-mag.jpg
Rocoto Orange Carolina Reaper

 

cabai_chilli_tree_1.jpg lemon-drop-chilli.jpg
Cabai Chili Tree Lemon Drop

 

3_aji-limon.jpg
Limón

 

Vetési táblázat:

tablazat2016.jpg

 Jelmagyarázat: zöld = kertbe, sárga = cserépbe, szürke = Zolinak

 

Remélhetőleg a legközelebbi jelentkezésemkor már csírázós képekkel szolgálhatok majd.

Mindenkinek eredményes szezont kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://csiposakos.blog.hu/api/trackback/id/tr68353066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása