Eljött az ősz, ami egyben a kerti növénytermesztés végét is jelenti. Kimentem hát a kertbe, leszüreteltem a maradék chilit és előkészítettem őket a későbbi feldolgozásra.

Mama kertje:

A piros erős- és csemege paprikából a betegség miatt sajnos nem lett annyi, amennyire számítottam, de azt kell mondjam, így sem lehetek elégedetlen, mert 2 üvegnyi őrlemény így is biztosan meglesz.

Száradás közben (a szúnyogháló kiválóan alkalmas a chili szárításra)

20151108_124621.jpg

 

A növényeket pedig szokás szerint tőből kihúztam és a komposztálóba vittem.

20151018_144024.jpg

 

20151018_144012.jpg

 

Otthoni kert:

 Itt is ugyanezt az eljárást követtem. A többféle chili miatt itt sokkal mutatósabbak a leszedett termések: Bulgarian Carrot, Lanterna de Foc, Joe's Long Cayenne, valamilyen magyar erőspaprika , Westindian Yellow Habanero:

20150920_144942.jpg

 

A Habanerokat és a Bulgarian Carrotokat felkarikázva szárítottam a Lanterna de Foc-cal együtt. Ezeket azóta fel is dolgoztam, melynek eredménye egy elképesztően jó aromájú és csípősségű, arany színű őrlemény:

20151108_124838.jpg

 

Végül pedig egy kis érdekesség: ezen a képen épp az egyik meglehetősen erős Westindian Yellow Habaneromból lakmározik egy hernyó. Láthatólag jól bírja az erőset, tanulnunk kéne tőle :D Vajon minek a hernyója lehet ez?

20150920_112312.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csiposakos.blog.hu/api/trackback/id/tr338059260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gezius Bolgárúr 2015.12.12. 12:43:03

Selyemfényű puszpángmoly.A qa anyját.
süti beállítások módosítása