Engem ott fenn az égieknél valaki nagyon nem szeret.

Na de ne ugorjunk ennyire előre! A hétvégén a palánták második felét ültettem ki az itthoni kertbe. Itt egy kicsit árnyaltabb volt a kép a fajtákat tekintve. Tavalyhoz képest annyi a változás, hogy most kevesebb fajta van, de nagyobb tőszámmal. 

Kicsit részletesebben: mivel por formájában szeretem a chilit, így itt is törekedtem olyan fajták nevelésére, melyek könnyen szárítható termést hoznak. Tavalyiak közül a Joe's Long Cayenne, Jalapeno Early és a Lanterna de Foc voltak a befutók, így idén is kaptak helyet a kertben. De mivel sosem tudom megállni, hogy ne próbáljak ki más fajtákat, ezért idén újdonságként megjelent az Aji Limo, a Bulgarian Carrot, a Westindian Yellow Habanero és a Butch-T.

Az Aji Limo egy citrusos, citromsárga színű, meglehetősen erős fajta, amit majd megpróbálok kiszárítani - remélve, hogy így is megtartja állítólagos különleges ízét. A Bulgarian Carrot egy narancssárga chili, ami állítólag jól szárítható, így került a képbe. A Westindian Yellow Habanerot kíváncsiságból vetettem el, mert elvileg az egyik legnagyobb terméseket hozó Habanero. A Butch-T pedig jelenleg a 4. legerősebb chili, amit azért vetettem el, hogy a kemény legényeknek is legyen mit rágcsálniuk :D

 Fényképek:

20150606_184217.jpg

 

20150606_204042.jpg

 

 Táblázat:

iii.jpg

 

Így nézett ki a hétvégén a kert. Azonban kedden jött egy hatalmas jégesős vihar és szanaszét tépte a palántáimat. 8 palánta egész biztosan kiment és még további 25 palánta túlélése kérdéses. Sajnos a vihar némelyiket tőből, de legtöbbjüket fentről törte ketté, így a 2. sor gyakorlatilag csak kis zöld botokból áll - néhol 1-2 levéllel. Sírni tudnék, úgyhogy most nincs lelki erőm fényképet feltölteni. Az életben maradtakat kikaróztam. Szerencsére mamáék kertjében egyetlen palánta esett csak áldozatul, úgyhogy már csak abban reménykedhetek, hogy az ottani termés jó lesz...

A bejegyzés trackback címe:

https://csiposakos.blog.hu/api/trackback/id/tr877531456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

juszuf16 2015.06.11. 12:10:28

Sajnálattal látom, hogy Nálad is lecsapott a vihar, nekem is sajnos hasonlókról kellett írnom a blogomon. Na de ezen túl estünk, remélhetőleg idén több ilyen nem lesz. Hajrá és csak így tovább, a blogodnak meg már régóta hűséges olvasója vagyok.
üdv.
János
chillimisszio.blog.hu/

Koncipappa 2015.06.12. 12:35:42

@juszuf16: Köszönöm a biztató szavakat és a hűséget! Remélem, hogy a megmaradt palántáink hozzák majd a kötelezőt! :-)
süti beállítások módosítása